tirsdag 22. juni 2010

midtsommer

Jeg skulle ønske vi feiret midtsommer som i Sverige. Det ser så gøy ut, med maistang og hele pakka.

St.Hans, eller Jonsok som jeg kjenner det som, blir i Norden generelt feiret med bålbrenning, men i eldre tid, og sikkert fortsatt mange plasser, danses det rundt bålet, og noen har også ei dukke som symboliserer ei heks på bålet, for å drive vekk onde ånder.

Hendenske skikker er så mye mer morro enn kristne, synes du ikke? =)

Jeg har vært en liten tur ut og testa ut den nye Olymusen min i dag(som jeg forøvrig prøver å finne navn på. Har foreløbig fått forslag om Frode.), og er rimelig fornøyd med enkelte av bildene. Skal jo sies at apparatet så og si tar bildene av seg selv, og alle funksjonene det har gjør at det er mange kule filtre og sånn, så jeg må vel dele æren for resultatet med Frode (mja, kan hende det blir Frode), 50/50. Okei, 70/30. =)