torsdag 23. desember 2010

julehilsen og jobbtilbud

Jaja, så var vi der igjen. Lille julaften. Jeg sitter i stolen foran ovnen i stua hjemme og blogger med laptop'en på fanget og kvelden før kvelden på TV'en. Jeg venter på Grevinnen og Hovmesteren. En halv time igjen. Da er det jul. I teorien. Men jeg har egentlig ikke noe særlig julestemning enda. Har til og med pynta et juletre uten at det skjedde noe spesielt.

Siden jeg kom hjem har jeg farta rundt over alt i fylket, føles det som. Mandag var vi på besøk til tante Trude og familien i Gulen, en lang og kald tur, men vel verdt det. På vei hjem stakk vi innom broder'n og familien, og vesle Dennis som var lys våken og smilende blid, selv om det var sent på kveld.

Tirsdag var jeg og søster'n og Ingeborg en tur til Førde og handla siste julegavene (nesten, skulle det vise seg), og spiste pizza på Dolly, og om kvelden kom Kari hjem, så da dro vi til Eli og spiste boller og chips og snakket dritt til langt på natt =)

Onsdag kjørte jeg mormor til Skei for å handle, og i dag på lille julaften, har jeg vært på Sandane sammen med både mormor og morfar. Der ble jeg tilbudt en ny jobb, og hadde jeg takka ja, hadde jeg nok fått den, tror det var såpass seriøst. Administrerende direktør, faktisk. Hehe. Vi var enige om at det var en god tittel å ha på CV'en. Men jobben var på den kjipeste kles-forretningen EVER. I alle fall for meg som er under 60. Poenget var at hun som eier og driver butikken, er 67 år, og må finne noen som kan ta seg av det administrative. Hun har en dame som hjelper henne, men hun er 60, så det er ikke så lenge før hun er for gammel også. Jaja... Greit å holde mulighetene åpne...  =)


Innså i hvert fall at jeg savner Sandane, så en gammel kompis som jeg ikke har sett på over ti år, men han så ikke meg...eller så kjente han meg ikke igjen. Ting forandrer seg...

Nå er Grevinnen og Hovmesteren ferdig, og jeg må dessverre melde at jeg fortsatt ikke har julestemning. Men det er like før jeg går ned for telling, så stressende har denne førjulsuka vært.