fredag 9. november 2012

min første vindus-utstilling

Denne uka har vi jobbet med vårt første store vindu på egenhånd, og jeg har storkosa meg! Lagde først en skisse og en fremdriftsplan. Så en stemningscollage og en produktcollage:



Deretter var det bare å sette i gang. Jeg satsa alt på at jeg fikk låne produkter hos Princess, noe som ikke var noe som helst problem, etter at jeg snakka med verdens hyggeligste butikksjef. Lånte en kurv hos Home&Cottage, samt en varmeflaske fra Feel. Ellers lagde jeg alt selv, bortsett fra varebæreren, som jeg bare malte. 

Hadde noen veldig morsomme kvelder da jeg satt og malte koppene til lyslenka (vanlige små plastglass og litt akrylmaling), og en interessant morgen i verkstedet der jeg med litt hjelp av skolens handymann lagde smykkeopphenget. Knottene fikk jeg for 10 kr stk hos Søstrene Grene, som ENDELIG har åpna butikk i Tønsberg! 

Jeg hadde fått kremplassen, vinduet som vender ut mot inngangen av skolen, rett ved døra, men da det viste seg at det ikke var lys i spottene der, måtte jeg kaste meg rundt og bytte vindu. Det gikk helt fint, men jeg fikk litt for lite tid på siste finish. Men da vet jeg det til neste gang! =) 

En herlig uke på Idefagskolen er over, og mandag går turen til LONDON, BABY! Tre dager med shopping (på et ekstremt stramt budsjett, ettersom jeg enda ikke har funnet noen jobb), interiør-gater, Hempel Hotel og Tate Modern! Oh lord, som jeg gleder meg!

Her er det endelige resultatet, jeg er veldig fornøyd til å være det første vinduet jeg har laget.