torsdag 31. januar 2013

Den følelsen

I dag har vært en herlig dag. Du vet den følelsen du har når snøen drypper fra taket fordi sola skinner, og steiner som har vært skjult under snøen begynner å komme til syne igjen. Det føles som den første vårdagen, selv om Pederstol ikke er før 22. februar.

Mysende mot sola har jeg vært på loppis-tur rundt i Vestfold i dag, sammen med Unni og Meline. Vi var først til Eik, men der var det dessverre stengt, så dro vi til en gjenvinningsstasjon på vei mot Horten, der de hadde en liten butikk i enden, og til slutt dro vi til Horten og fant bruktbutikken på brannstasjonen der. Og der fant vi GULL! Det var helt fantastisk! jeg fant en helt vanvittig kul retro-sofa, som jeg kunne ha fått til 100 kroner, hadde det ikke vært for at hjernen faktisk slo seg på og jeg innså at jeg ikke har plass til den. Men jeg kjøpte en herlig stygg stol til 50 kroner, som jeg først og fremst skal bruke i expoen min, og deretter skal ha i stua her. Blir bra!

Expoen ja. Jeg har valgt å lage et slags stilleben, eller en tenkt side i Jotun Lady-katalogen, om du vil. Den skal ha litt retro stil - i går fant jeg en klassisk brun tre-aviskurv på fretex - og jævlig kul maling, selvsagt fra Jotun. Denne expoen skal jeg NAILE så intenst! Bare vent og se! =)