fredag 27. april 2012

Lånekassen, (forhåpentligvis) siste kapittel

I dag, midt i verste rush-trafikken på jobb, fikk jeg melding fra lånekassen om at lånesøknaden min var behandlet, og at jeg kunne lese resultatet på nettsiden deres. Ettersom vi ikke har internett på jobb, ble resten av dagen laaaaaang.

Da jeg endelig kom hjem, kastet jeg meg over laptop'en, logga på med personnr og passord, og venta på sms fra Difi med engangskode. Som aldri kom. Prøvde igjen. Ingen sms. [herreguuuud er det nødvendig at sånt skal skje AKKURAT når det ikke skal skje?!]  Til slutt så jeg at jeg kunne bruke en kode fra det dere kode-arket som jeg fikk tilsendt i 2008, og for en gangs skyld hadde jeg såpass orden i sakene at jeg fant arket.

Jeg fikk lån! Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne, og nå sitter jeg bare her, på gulvet på hybelen, oppå sengetøyet som jeg dro av senga for å vaske i dag tidlig, men som jeg glemte før jeg dro på jobb, og ser på skjermen, skriver i blinde nesten. Tenker at jeg skal tilbringe et år i den byen i Norge med flest soldager. Østlandet. Jeg har aldri bodd på Østlandet. Etter det er det bare Nord-Norge som står for tur. Å herremin hatt som jeg gleder meg akkurat nå!!