søndag 23. desember 2012

Hvordan hjemme er

Det er rart hvordan tiden alltid stopper opp når jeg kommer hjem. På en god måte. Jeg glemmer straks alt ved dagliglivet i Tønsberg, og konsentrerer meg fullt og helt om det som er rundt meg. Jeg blir overraska når jeg kommer på at jeg ikke bor her. Klart, jeg skjønner jo at det ikke hadde vært sånn dersom jeg hadde bodd her fast; da hadde tiden stått stille på en helt annen måte.

Men godt er det. Å være hjemme. Familie, katt, venner. Selv når det blåser full storm og vi ikke har snø, som nå (den er bestilt til i morra). Kan ikke huske å ha kjørt på snøfrie veier så sent i desember før.

En skulle vel nesten ha laget en årsoppsummering, tar en i Heidi-stil.

I år har jeg:

-Flydd mer enn noen gang før (7 turer, så vidt jeg kan huske)
-Flytta fra mitt elskede Trondheim (savn, har Åge-sangen "Trondheimsnatt" på hjernen)
-Slutta i jobben og starta på ny utdannelse
-Gått fra blond til brunette til ginger (i alle fall i den gata)
-Fått telefonnummeret til en relativt kjekk bartender i syden (Dante og vennene hadde det  mye morro rundt vårt bord, for å si det sånn)
-Vært forelska. To ganger til og med.
-Vært naken foran kamera i to timer.
-Besøkt London og øyeblikkelig forelska meg. (så tre forelskelser da, egentlig...)
-Breakdansa. Visstnok. Halebeinet kjenner det enda.
-Prøvd yoga for første (og ikke siste) gang. Til og med kjøpt yoga-pants.
-Opplevd Rocky Horror Picture Show på Samfundet for første gang. Crazy.
-Brukt verdens fineste kjole. Helt seriøst. Aldri følt meg så fin. Og til ingen nytte.
-Kvitta meg med de to siste visdomstennene. Angra i ettertid på tapt visdom.
-Fortsatt uvitende om mine egne superkrefter. Kanskje neste år...
-Har lært mye om punerkrigene og deres påvirkning på det romerske politiske system. Og glemt det igjen (de er gærne disse romerne!)
-Og i den sammenheng (Asterix og Obelix) SPIST VILLSVIN!! syyykt godt.
-Protestert på vegne av bøndene.
-Gått til innkjøp av Iphone og ikke angra en dag (ikke en hel dag i hvert fall).
-Sovet på en benk i festningsparken ved Kristiansten. Beste ti minutter med søvn i år.
-Hatt siste kveld med gutta på Skybar'en til Petter Stordalen.
-Utvida vennekretsen i Trondheim, både i Heidi-gjengen og Marthe-gjengen. Savn igjen.
-Vært på DeLillos-konsert. Det var fantastisk. Som vanlig.
-Vært på besøk i byen min. Også fantastisk, men ensomt på en måte. Rart å ikke bo der.
-Kjørt 3hjulssykkel med passasjer og hjelm. Velkommen til Tønsberg, liksom...
-Drukket meg full i dusjen da jeg ble 30. Som seg hør og bør...
-Lært MYE.

Og det er fortsatt over ei uke igjen av året... =)