onsdag 16. oktober 2013

høna eller egget

Jeg befinner meg i en slags høna eller egget-situasjon. I alle fall føles det sånn. Jeg har i det siste blitt veldig usikker på hva som bør komme først av bopel og jobb. Altså om jeg skal flytte til f.eks. Trondheim for så å finne meg en jobb. I kveld har jeg søkt på en stilling hos Bohus på Moholt. Helt greit om jeg får den, for å si det sånn. Kanskje jeg bør snakke med et bemanningsbyrå eller tre... Kan helt sikkert få meg jobb som servitør eller noe sånt i julebordssesongen, uten at jeg egentlig har særlig lyst til det.

Men nå begynner dette livet å gå meg på nervene. Alt står på pause. Det skal da ikke være så vanskelig å bli voksen og uavhengig av foreldrene, skal det vel?!

Har også søkt på jobb i Nettavisen. Det hadde vært no'. Mer enn det, det hadde vært fantastisk gøy! Men får se. Er det noe jeg har skjønt det siste halvåret, er det at vi er sikkert minst 100 stk som søker på de samme jobbene hver gang. Da er det ikke lett å skille seg ut fra mengden. Noe jeg ikke har klart enda.

Hvordan gjør man egentlig det?

Savner skolen jeg...