mandag 7. oktober 2013

ny start

Haha, ja jeg kaller innlegget ny start og lover dyrt og hellig at jeg skal bli flinkere å blogge. Det skal i alle fall ikke skje at jeg ikke skriver et eneste innlegg på en hel måned igjen!

Dagene går, merkelig nok, og jeg er fortsatt hjemme, arbeidsledig, men ikke arbeidsløs. Dersom det gir noe mening. Jeg har mye å henge fingrene i med kafeen, hjemmesida til kafeen (som jeg ikke skjønner en dritt av fordi det er wordpress), diverse oppussings/diy-prosjekter (som ikke akkurat blir prioritert) og jobbsøking. Føler vel egentlig at jobbsøkinga har tatt litt overhånd, da jeg har vært i Trondheim på intervju fire ganger, og i utdrikkingslag og bryllup, så i alt seks turer til byen på 30 dager. Herregudamann.

Jeg var på to intervju hos Cubus på Trondheim Torg, som assisterende butikksjef, og da jeg ikke fikk den jobben følte jeg meg kvalifisert til å søke på butikksjefstillingen på en ny CMYK-butikk som skal åpne på Solsiden i  november. Der var jeg også på intervju, men i og med at jeg skulle få høre i slutten av siste uke, og jeg ikke har hørt et kvekk, regner jeg med at jeg ikke er butikksjef heller. Sist torsdag var jeg på intervju hos H&M, der jeg hadde søkt på en av tre ledige stillinger som visual merchandiser. Der kunne det gå tre uker før jeg hørte noe mer, så vi får se.

Det siste jeg gjorde med jobbsøking siste uke, var å søke på en helt vanlig salgsstilling hos Åhléns på Sirkus, og akkurat nå er det den jobben jeg har mest lyst på av disse. Der vil jeg få jobbe med eksponering, og i tillegg får jeg avdelingsansvar. Det hadde vært midt i blinken! Har veldig lyst på jobb hos Åhléns!

Jaja, og ellers har jeg tenkt å gå til krig mot disse rosabloggernes HVITE helvete. Disse husene som er kledd i hvitt fra topp til tå, med hvite vegger, hvite sofaer med hvite saueskinn-tepper, alt det fluffy hvite. JEG ER SÅ LEI AV DET!! Er det ikke på tide å se litt utover vårt eget kontinent og innse at det går an å bruke farger selv om vi for det første har vår "skandinaviske" stil, og for det andre har lite lys de fleste månedene i året? Hørt om belysning?!

Mer kommer, I feel a moodboard coming on =D