onsdag 13. mai 2009

ekle trøndergutter på trening og ellers...

På lørdag, på vei hjem fra byen etter at jeg hadde glemt bankkortet mitt hjemme uten at jeg visste det, møtte jeg et par russe-gutter. Den ene trykte et russekort inn i hånda mi. Jeg smilte og takka, og gikk videre. Søndag las jeg kortet, og skjønte med ett hvorfor jeg hadde fått det.

Skolen han gikk på het "Hugh Hefner Recruit School 2009" (haha), han het Martin BJ Eraker, adressa hans var "at yours?" og russemottoet var "PS: Krister Olsen is free tonight."

Herlig.

Det eneste russekortet jeg har fått i år, trenger vel egentlig ikke flere etter dette heller...

I går var jeg på 3T og trente. Tenkte først å varme opp på sykkelen i en halv time mens jeg så Dr Phil, og så trene stryke etterpå.

Da jeg kom opp i spinning-salen satt det et par og sykla på hver sin sykkel (heldigvis). Gutten var så typisk tryne-trønder med 1000-kroners hårsveis at det var latterlig. Det blir så enkelt å stigmatisere når det finnes sånne stereotyper. Trøndere, ass. Piss meg i øret.

Uansett, de var ferdige og sykle ti minutter før meg, og var tydeligvis for fine på det til å kunne tørke av sykkelen etter bruk, men ikke for fine på det til at han kunne klemme dama på rumpa på vei ned trappa.

Da jeg kom ned i styrke-avd, var han der. Jeg så ikke dama, så kanskje rumpe-klåinga var en slags avskjedshilsen. Jeg gikk til det faste apparatet mitt, det som trener magemusklene, og han la seg ned på benkpress rett foran meg.

Jeg har aldri følt meg så beglodd.

Jeg gjorde mitt beste for å overse ham, men det var jo litt vanskelig når han lå der midt i glaninga. Så jeg bytta apparat. Men uansett hvor jeg flytta meg kunne han alltid se meg. Og det gjorde han. Her er min teori på hvorfor han glodde så åpenlyst:

Han vet at de fleste jenter liker sånne gutter som han (kan tenke meg at han enten jobber på Carlings eller et utested som heter Rick's. Det er så klisjè at det kanskje er sant), så tankegangen hans er da å se på meg så jeg blir interessert, og så la meg se og se og nyte synet av ham som trener og er såååå sterk. Så egentlig handler det om selvfølelse. Han trenger å få bekrefta at det er vits i å trene.

Merkelig. Med meg er det helt motsatt. Jeg hater at folk ser på meg når jeg trener.