onsdag 27. mai 2009

syden, det forgjette land 2

Har forresten funnet en løsning på problemet "soling som singel".

For å forklare:
Jeg har sett på mulighetene for å dra til syden alene. Jeg trives godt i eget selskap, samtidig som jeg er livredd for å dra noen plass alene, så dette er på en måte en terapeutisk oppgave for meg. Bare det å komme seg gjennom sikkerhetssjekken på Gardermoen kan bli interessant. Rettelse: bare det å FINNE sikkerhetssjekken på Gardermoen kan bli interessant.

De to største hindringene for å reise alene, slik jeg ser det, er :
1. hvem skal passe på tingene mine på stranda mens jeg bader?
2. hvem skal smøre solkrem på ryggen min?

Det første lar seg lett løse, ved at jeg kjøper en vanntett lommebok e.l. som jeg kan henge rundt halsen, så jeg har penger og hotellnøkkel(kort) der. Det jeg lar ligge igjen på stranda er ikke noe verdt, så ikke verd å stjele. Dessuten er Kypros også det landet i Europa med minst kriminalitet, ifølge www.cyprus.com

Det andre problemet har jeg fundert på lenge. Veldig lenge. Helt til jeg i går snakka om det med et lyst hode på jobb, som sa "hva med solkrem-spray da?!"

LETT.

Så drar jeg da.