søndag 29. november 2009

julebordssesong

Natt til fredag lå jeg i senga og kasta på meg, og fikk rett og slett ikke sove. Prøvde å lese, men klarte ikke å konsentrere meg, så jeg ble liggende og lytte til folk som gikk forbi ute. Sånn lå jeg i noen timer, og hadde nesten sovna, da jeg hørte en mann som spydde. Med alle mulige lydeffekter. Herregudamann, så han spydde. Han hadde med seg to kompiser som lo så de knakk sammen rett under vinduet mitt. Jeg sto og så på dem ei stund, til hovedpersonen stilte seg opp og spydde utfor brua. At det går an. De var kanskje i slutten av 30-åra, tror jeg.

Julebordssesongen er i gang....

Og i går var jeg på julebord sammen med Cubus-jentene. Vi var alene i år, for første gang (vår butikk altså), hjemme hos Trine. Var kjempehyggelig, og for en (mengde) mat! Ribbe, pinnekjøtt, potet, rosenkål, rødkål, brun saus, kålrabistappe, riskrem og rød saus. oy oy oy.





Nå har jeg sett siste timen av dokumentarfilmen som viser hele togturen fra Bergen til Oslo. Jeg tror jeg skrudde på ca da toget var i Mjøndalen. Kjekt. Skulle likt å ha vært lokfører. Og jeg fikk lyst til å ta tog. Kanskje en tur til Sverige før jul?