fredag 14. januar 2011

støvsuging...

Idag har jeg støvsugd (og rydda, i omvendt rekkefølge) rommet mitt for første gang i år. Vi fikk oss ny støvsuger i fjor høst her i huset, men jeg har vært skuffa over den fra dag en. Poenget med et monster av en industri-støvsuger må da være at den skal suge skikkelig bra, noe den ikke gjorde. Så det er vel grunnen til at jeg ikke har brukt den så mange ganger.

Derfor hadde jeg psyka meg opp ei god stund før jeg skulle støvsuge teppet jeg har på gulvet, for det pleier å ta både tid og krefter...Men i dag var den såpass god at jeg til og med støvsugde madrassen i senga mi, og tenkte "hvorfor ikke bare dra den over tastaturet på laptop'en også?" Det samler seg jo vanvittig mye støv mellom tastene. Så tenkt, så gjort. Og der forsvant to taster inn i støvsugeren...

Da var det bare å skru av, plukke ut posen og tømme den utover gulvet... Heldigvis fant jeg tastene, som var punktum-tasten og den under som jeg ikke egentlig vet hva er, ganske kjapt. Jeg prisa meg lykkelig, kastet de verste hybelkaninene i en pose, før jeg støvsugde opp igjen alt det andre som hadde kommet ut av posen og ikke lå og svevde i lufta.

Da jeg skulle sette tastene på plass på tastaturet, oppdagde jeg at jeg mangla festet også. For det hadde blitt sugd av i samme slengen. Så da var det bare å tømme støvsugerposen igjen og lete etter fire små grå og hvite biter. SMÅ. Jeg fant èn. Og den biten var ikke nok til å feste EN tast engang. Så nå sitter jeg her, sans to taster. Som du sikkert skjønner, funker det jo å trykke på putene som ligger under selve tastene, men den på punktum-tasten har nå løsnet, så vet ikke hva jeg skal gjøre. Superlim? Hmm...

Støvsugeren vår er i hvert fall top notch...