søndag 2. oktober 2011

Anbefaling

De fleste som er kjent i Trondheim kan vel enes om at Bakklandet er noe for seg selv. Fra slum-område til langt inn på 1800-tallet, til den hippeste bydelen i 2011. Her finner du brukt-butikker, redesign-butikker, kaféer med god kaffe og god stemning, og Antikvariatet. Alt innkapslet i ei brosteinsgate med sykkel-felt på begge sider (jeg er vel ikke den eneste som har lært det the hard way).

Antikvariatet. For å komme dit må du gå gjennom en liten fortauskafé som heter Rabarbra, gjennom en lang anonym gang, før du blir møtt av en rikholdig bar som til og med serverer mjød, og et kafélokale der alle veggene er dekket av gamle bøker, magasiner og lignende. Alt til salgs. Jeg fant et Bamse-blad fra mitt fødselsår, som jeg sterkt vurderer å gå tilbake og kjøpe. =)

God stemning, god musikk (jazz-preg, og da mener jeg ikke moderne jazz), hyggelige ansatte og godt drikke. Til og med jeg, som ikke drikker øl, likte cideren deres, som ikke akkurat smakte Sommersby.

Anbefales på det sterkeste!