søndag 29. januar 2012

Gammel blogg 3

bussholdeplasshistorier, del 2

Utrolig hva som kan skje på bussholdeplassen ved jobben min. I går når jeg kom av bussen ble jeg møtt av en mørk mann som sa noe mens han så på meg. jeg hørte på mp3, så fikk ikke med meg hva han sa. dro ut ene øreproppen og spurte hva han hadde sagt, kunne jo være han lurte på veien til...ett eller annet. Det han sa var "du ser så søt ut". på gebrokkent norsk. han gikk ved siden av meg og lurte på om jeg var ferdig på jobb, som han. Jeg svarte at jeg skulle begynne på jobb snart, og han sa det var synd. Så spurte han hva jeg het, og jeg svarte som sant var at jeg het Kjersti. han hadde litt vansker med uttalen, men fikk det til til slutt. så da måtte jo på en måte jeg være høflig og spørre hva han het. Fidel, var svaret. han var fra kamerun, tror jeg. i hvert fall afrika, selv om jeg på kødd spurte om han var fra cuba når han sa navnet sitt (tror ikke han skjønte denne lille vitsen..). 

Vi kom til krysset der jeg skulle inn på senteret, og han skulle opp til neste bussholdeplass, og der stoppet han opp, tok meg på armen, og spurte "når kan vi møtes og snakke?".... "!??!" var mitt første svar. Så innså jeg at han faktisk prøvde, veldig aggressivt, å sjekke meg opp. Han ville ha tlf-nr mitt, men da sa jeg, cool som jeg er, "if it's meant to be, it's meant to be!", putta øreproppen inn igjen, og gikk. Var dødsredd for at han skulle følge etter meg, men det gjorde han heldigvis ikke. 

Norske jenter er ikke vant til å bli sjekket opp så aggressivt. i hvert fall ikke hjemme i norge. kanskje i syden, liksom. eller er det jeg som bare syntes han var for pågående siden han var afrikansk?