fredag 17. februar 2012

Snowglobe

I dag våkna jeg for en gangs skyld av meg selv før klokka ni. Den var riktignok ti på, men likevel. Jeg lå ei stund og tenkte på hva jeg skulle gjøre i dag, prøvde å planlegge dagen. Jeg skal skrive ferdig semesteroppgaven min i helga, og så får jeg tilbakemelding på 1.utkastet på mandag. Mens jeg lå der og tenkte, merka jeg at det ble så lyst ute. Sola brøt gjennom skylaget, og det var stor glede i senga!

Jeg fant ut at jeg måtte ta meg en tur på biblioteket og se om jeg fant en bok om Gaius Marius, som reformerte den romerske hæren rundt år 100 f.Kr. Jeg dusja, føna håret, og da jeg så opp igjen, hadde noen rista den digre kula vi bor i, og det snødde stooooore flak. Jeg var dekt av snø da jeg kom til biblioteket, men det gjorde ikke noe, for der var det varmt og godt, og jeg skjønner ikke at jeg hadde glemt det, men jeg elsker biblioteket. Det eneste jeg savner der, er lukta fra en bokhandel, spesielt Norli på Solsiden.

Jeg satt der ei lita stund og leste, før jeg fant tre bøker som omtaler Marius, og lånte de med meg hjem. Ut i snøen igjen. Verdens mest ustabile vær. Verdens beste by <3