søndag 30. september 2012

godteri og høst


Lagde godteri i går, etter en heller tung fårikål-middag. Herlig.

Smelta kokesjokolade og dryppa det på bakepapir, lot det stivne i kjøleskapet. Så smelta jeg sukker i en stekepanne og tilsatte hakkede mandler. Etter en liten avkjøling smelta jeg biter med mandler ned i sjokolade-plettene, noen av dem som sandwich'er med sjokolade under og over.

Skuffende kjedelige å spise alene. Jeg trenger noen som kan spise det jeg lager... Så blir jeg kanskje ikke så feit heller...



Sist uke gikk jeg opp til lysløypa, spaserte ei runde for å gjøre meg kjent, og hele turen tok ca en time. Jeg møtte en masse folk, både joggere, orienteringsløpere og folk som gikk tur med hundene sine. En jogger møtte jeg tre ganger på turen. Det føltes ikke veldig bra. Men hovedmålet med turen var å bli kjent med lysløypa, og å teste ut parkasen jeg kjøpe på Cubus før jeg slutta, for å sjekke om den var vanntett. Det var den heldigvis, da dette var den våteste dagen siden jeg flytta hit.

Dagen etter tok jeg på meg trenings-tights og joggesko, og tok turen en gang til. Jogga så mye jeg klarte, gikk inni mellom. Turen tok 40 minutter. 20 minutter var det jeg sparte. Jeg er i dårlig form...


Noe av dette skyldes at jeg i siste halvdel av løypa fikk sinnsykt vondt mellom storetåa og den neste på ene foten. Det føltes som om jeg hadde en stein liggende å gnisse mellom der. Da jeg kom hjem hadde jeg tidenes sprukne vannblemme. Vondt. Dette satte en effektiv stopper for min videre løpe-karriære. Neida. Gnagsårplaster hjalp litt.

Den siste uka før høstferien har vi lært basic photoshop på skolen, for vi kommer til å bruke dette til å lage collager og moodboards fremover. I mappa vi skal levere til våren kommer det til å være minst to collager, i følge Bjarne. Her er min første. Inspirert av hvilket som helst dame-blad. Jeg er fornøyd.