torsdag 10. desember 2009

stress-puls

Tror jeg har høyt blodtrykk i kveld. Føler meg i hvert fall litt "flushed". Ble så irritert på jobb i dag at jeg holdt på å klikke!

Det første som ikke gikk min vei var da jeg skulle kjøpe mat i pausa mi. Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe en baguett på BigBite. Da jeg kom dit var det to personer i kø foran meg. Greit nok, jeg fikk bestilt og betalt, og sto og venta på at han fyren skulle smøre baguettene til de to andre. Og det tok EVIGHETER. Han hadde det definitivt ikke travelt. Så jævla bedagelig at jeg holdt på å stønne høyt, sånn som pappa pleier å gjøre når han blir utålmodig. Men jeg klarte å styre meg. Da det endelig var min tur, måtte han først åpne en ny pakke med skinke og legge i disken, så måtte han legge noen flere baguetter i ovnen, selv om det ikke var noen bak meg i køa. Så kunne han smøre min baguett, og brukte sikkert et halvt minutt bare på å skille to osteskiver fra hverandre. DJEEEZUS!!!!!!! Halve pausa gikk med til å stå og se på at han smurte baguetter. Hadde lyst å slenge den i trynet på han, vurderte det helt seriøst, hadde jo ikke vært så stort tap, kosta 39 kr for baguett og en halvliter brus (eller heller 3 dl, for han klarte ikke å fylle begeret skikkelig).

Da jeg hadde slukt i meg baguetten de siste ti minuttene av pausa mi, var jeg sliten, kvalm, svimmel og i DÅRLIG humør. Men det hjalp faktisk å stille seg i kassa og snakke med kundene. Heldigvis:)

Hun jeg jobba sammen med i kveld er en av de "gamle" damene som jobber der. Hun skulle ha ei lita hurtigtelling på parfymene, og utsatte det hele tida. Da det var stille i butikken sa jeg at hun kunne telle det som var på lageret, så da stengte hun seg inne der i en halvtimes tid. Vet ikke om hun ble ferdig, men jeg stod i alle fall i kassa hele tida, så fikk ikke tatt meg av så mye av mine varer.

Fra halv sju til sju gikk hun og pusla for seg selv på dameavd, retta litt på noen gensere som lå på et bord og sånn (hun kan ikke å brette de skikkelig, så hun bare "fluffa" dem opp litt), mens jeg igjen sto i kassa. Så jeg spurte om det var greit at hun tok kassa litt dersom hun ikke hadde noe å gjøre, så jeg kunne fylle inn litt varer. Det virka som det var vanskelig, for hun var "tilfeldigvis" ikke å se når det sto kunder i kassa.

Klokka åtte begynte jeg å rydde. Da begynte hun å skrive liste over ting hun skulle fylle på i parfymeriet. Jeg spurte pent om hun kunne hjelpe meg å rydde så vi ble ferdige, og svaret jeg fikk var "jeg har da rydda, jeg!" Da klarte jeg ikke å holde meg lenger. Jeg sa klart i fra om at hun kunne se seg rundt, og se om hun syntes det var ryddig, jeg sa at hun kanskje hadde rydda dameavd, men at det var fire andre avdelinger i butikken som også skulle ryddes, og jeg hadde ikke sjans til å få rydda alt alene. Til slutt sa jeg at vi kun skal rydde den siste timen, og selvsagt hjelpe kundene. Sånn har det alltid vært. Da ble hun sur, og gikk og gjemte seg og "rydda" på barneavd.

For to dager siden hadde denne dama klaga til sjefen fordi to av jentene ikke hadde rydda skikkelig kvelden før.


AAAARRRRRRGGGH!!!!!!!