lørdag 20. august 2011

lørdagsnostalgi

Etter ei lang uke med Humstart og Fadderuke, måtte jeg ha en kveld for meg selv. Så i kveld har jeg (bokstavlig talt) tørka støv av cd-samlinga mi, og egentlig hatt en perfekt kveld, funnet tilbake til mange gamle klassikere (i mine øyne) og sunget høyt med på sanger jeg trodde jeg hadde glemt.



For eksempel denne:


 Joshua Kadison - Jessie

Så fant jeg en cd som jeg vet at jeg kjøpte på taxfree'en ("ska du vere med på taxfreen og kjøpe chips") på båten til Newcastle på klassetur i 10.klasse, i 1998! Cd'en heter Universal Music, og er gitt ut av (surprise, surprise) Universal Norge. Den første sangen er daværende Sway (Espen Lind) med When Susannah Cries, og så følger de på, den ene sangen verre enn den andre. Kan jo nevne den vi alle hørte veldig mye på, nemlig Fire Water Burn, som går sånn:




Og versjonen jeg har på cd er ikke sensurert...

Den siste sangen på cd'en var min favoritt, det var selvsagt en ballade:


If you've ever been in love - Intrigue 






Jeg har funnet ut at de brente mix-cd'ene mine er rene gullgruvene, for de representerer akkurat det jeg hørte på mot slutten av 90'tallet og utover til begynnelsen av 2000-tallet da cd'ene gradvis ble erstatta av mp3. Og jeg var veeeeldig glad i å brenne mix-cd'er. 

Den mest spesielle cd'en jeg fant var en som treffende nok heter "Bussmusikk 11.09.03 Trondheim-Skei". På framsida av coveret er det bilde av en buss fra Norway Bussekspress (no-way bussekspress, more like), og inni er sida delt i to av kart over midtbyen i Trondheim med nåla på Taraldsgårdsveita 2 der jeg bodde da, og kart over Stardalen. Spilleliste:

1. It's your birthday
2. Don't tell me
3. For what it's worth
4. At last
5. Wake me up inside
6. She's so high
7. There goes my hero
8. My united states of whatever
9.Sweet home Alabama
10. American life
11. Play that funky music white boy
12. Shiny happy people
13. Dancing in the moonlight
14. A thousand miles
15. Goodbye to you
16. Stum
17. En stefar
18. Fuglen