søndag 15. mars 2009

go'følelsen

De første åra jeg bodde her i byen, på en skikkelig liten hybel i midtbyen, hadde jeg et fast "rituale" på søndager fra 18.00-20.00. Jeg pleide å høre på 4.4.2 på radioen, med oppdateringer fra alle tippeliga-arenaer samt adecco-ligaen, samtidig som jeg spilte et nettspill som heter Bejeweled. Eller Mah Jong. Jeg elsker jingles'ene til NRK når det er straffe eller mål, for noen herlige lyder.

Jeg kan fortsatt huske hvordan jeg satt og spilte, og på varme sommerdager satt i vinduet sammen med Knud og røyka mens vi kryssa fingra for at det var våre lag som hadde scora hver gang det var mål. Det var tider det.

Så nå, her jeg sitter på en annen liten hybel, nesten i midtbyen, gjør jeg akkurat det samme. Bortsett fra røykinga i vinduet. Men så lenge jeg holder øynene på skjermen kan jeg forestille meg at det er en vakker vårkveld ute, brusende av forventninger til sommeren og sesongen for laget mitt.

Endelig fotballsesong igjen!! I år er året da Sogndal rykker opp!