fredag 23. april 2010

ferietid

Plutselig er det sommer. Nå som jeg er forkjøla og føler meg som en doser, ligger jeg her og tenker på hva jeg skal gjøre i sommer. Ser ikke ut til at det blir noen sydentur i år, så har tenkt tanken å bare chille i Trondheim, gjøre ting jeg normalt sett ikke ville gjort, og som ikke nødvendigvis koster så mye penger.


Så langt har jeg bare kommet på en ting: henge i festningsparken og lese. DET har jeg gjort før. Men for all del, det er fristende. Dersom det blir en varm sommer er det absolutt et alternativ. Og så skal jeg spise mye vannmelon. Det fikk jeg lyst på nå. Hm.

Tilfeldigvis kom jeg nettopp over en artikkel på VGnett om togferie i Storbritannia. Det viste seg å være dyyyrt. Men buss derimot, det er billig det. Så kanskje en liten buss-ferie i Storbritannia er tingen. Noen få dager bare, så på prisen på buss fra Oxford til Bath, to steder jeg lenger etter å besøke, og tur-retur var prisen 17.2£. 172 kroner, ikke det engang, for pundet er under 10 nå. Syyyykt billig!! Og i tillegg kan du finne "funfares" som er noe ala NSB's minipris. Tenk om bussturer i Norge hadde vært så billige...

Vi får se, vi får se. Er jo ikke så himla billig å bo i Storbritannia, så kan ikke bli mange dagene. Må jo ha penger til shopping også =)