lørdag 24. april 2010

Helveteshelg på jobb

I tillegg til å være syk og på jobb, har det denne helga vært moteshow på KBS, og Cubus har hatt 20 modeller. Skulle egentlig ha 22, men det var to som ikke dukka opp til prøving på onsdag.

Sånn foregår moteshowet på KBS (tror det er to i året, så er godt vant nå): Sist fredag og lørdag var det audition, og jeg kan tenke meg at det ikke var noen som ble nekta deltagelse. Mandag denne uka fikk vi ei liste over navn, alder og størrelse på våre 22 modeller. Tirsdag hadde vi vennesalg, så da hadde vi ikke tid til å lage klart noen antrekk, og onsdag skulle alt være klart til prøving. Da jeg kom på jobb kl 14.00 på onsdag var den første modellen komt for å prøve, og ingenting var klart. Så vi stressa som f... med å finne fram antrekk og sånt til alle de 22 jentene og guttene (fem gutter, det er rekord for oss!).

En etter en kom kidsa for å prøve, og de aller fleste likte klærne sine, noen var helt i himmelen (gøy for meg siden jeg hadde satt sammen antrekkene!), men selvfølgelig var det noen som ikke var fornøyd, og noen som måtte ha andre størrelser enn de hadde oppgitt på audition.

Du må jo for pokker si hvilken størrelse ungen bruker, ikke hvilken størrelse du kjøper for at han/hun skal VOKSE inn i det!!!

 Og så var det jo gutten som brukte 158-størrelse, altså 13 år, og jeg tenkte at han sikkert var litt sånn kul gutt siden han hadde meldt seg på moteshow (med tanke på alderen og sånn), og i tillegg var han sikkert så stor at han kunne bruke small i herre-størrelse. Jeg fant fram den kuleste jeansen vi har, en basic sort cap og så gjorde jeg noe jeg ikke gjorde for noen andre; jeg fant fram ikke mindre enn 4 t-skjorter han kunne få velge mellom. Det var merke-t-skjorter; to supermann, en the Who og en Kiss.

Da han kom for å prøve viste det seg at han var veldig stille og ubeslutsom, mora likte ikke jeansen, og jeg må vel bare innse at dagens 13-åringer ikke vet hvem the Who eller Kiss er... Dette er det vi prøver å unngå; at mødrene skal få velge antrekket. Det er VI som skal vise frem klær, og vi som skal bestemme hva de skal gå med. Til slutt måtte jeg gå med på at han fikk en jeans som var blitt valgt ut til en annen gutt i tillegg.


Det var prøvinga, og så fikk de sko fra Skoringen. Lørdagen er den store moteshow-dagen, med to forskjellige show. Ett kl 12 og ett kl 16. Modellene skulle møte opp en time før, for påkledning og styling. Heldigvis for meg slapp jeg unna det siste showet, og det første gikk helt greit. Ingen større problemer på vår ende i hvert fall. Men å gå gjennom en sånn dag med det jeg tror var et snev av feber, og tett i trynet; DET var utfordrende.


Men jeg blir frisk til mandag, skal du se =) Og da er jeg forhåpentligvis immun før helgas store Oslo-tur, BIG. Skal fortelle mer om det senere, men kan jo allerede si at vi skal bo på OSLO PLAZA!!!!! =)=)=)=)=)=)=)=)