torsdag 15. april 2010

Minner og assossiasjoner. vanskelig ord.

Det er rart hvordan enkelte lyder eller lukter kan minne deg på en bestemt hendelse, som når jeg begynte å gråte på badet en dag fordi jeg tok på meg en tights som hadde vært vaska med tøymykneren jeg hadde da alt var så mye bedre...(utrolig forresten at jeg ikke har brukt den tightsen på tre år...).

Så da jeg dro hjem på "påske"-ferie, hørte jeg en sang på mp3-spilleren min som jeg ikke har hørt på vanvittig lenge, og det frembragte minner fra en svunnen tid.

Sangen minner meg om sommeren 2006. Det var fint vær, alt var fantastisk bortsett fra at Geir var på Island og utgravninger hele sommeren. Det var den sommeren vi bestemte oss for å flytte sammen, og jeg tok på meg "jobben" med å pusse opp rommet han hadde leigd i veita der vi bodde; jeg fant til og med ei ny jente som skulle flytte inn.


Denne sommeren var det fotball-VM i Tyskland, og i den anledning hadde Dagbladet produsert en midtside med kampoppsett og mulighet for å skrive inn resultatene. Jeg og Geir hadde tippe-konkurranse, så hele sommeren mens han var på Island drev jeg og sjekka resultatene og regna poeng. Og når finalen var spilt, og VM over, hadde vi like mange poeng!

Så sangen minner meg om malingslukt, cola, Geir, fotball-VM, varme sommerdager i 2. etg i veita. Sommer generelt, egentlig.