onsdag 14. januar 2009

En Sommerdag

Denne situasjonen husker jeg som om det var i går... Det var sommeren 2007, en av de aller aller varmeste dagene, i slutten av Juni. Jeg tok dette bildet med mobilen min og sendte til kjæresten, som var i Danmark. Jeg skulle møte nabofamilien min hjemme, som var på besøk i Trondheim. Vi skulle spise middag sammen med en slektning på en uterestaurant. Husker at jeg gikk fra Ila til byen, med denne kjolen, en liten hvit veske og hvite sko.

Etter mye om og men, og det meste av kvelden, fant jeg og Torunn ut at vi skulle stikke fra foreldrene hennes og slekta. Ettersom dette var en av de aller varmeste kveldene i Trondheims historie, var selvsagt alle uterestauranter på Solsiden stappfulle, mange plasser sto folk til og med i kø for å få plass.

Vi enda opp på Burger King. Men det var på vei fra Solsiden og bort dit at jeg oppdagde Øren's Kro for første gang. Den viste seg fra sin beste side, uteservering, fullt hus og trubadur som spilte "Have you ever really loved a woman".

Senere den kvelden spaserte jeg hjem til Ila, og da jeg kom hjem var ene skoen fylt med blod. Etter den dagen har jeg alltid brukt gnagsårplaster preventivt.

Får fortsatt sommerfugler i magen når jeg tenker på det...
Posted by Picasa