søndag 4. januar 2009

mystisk utslett

Vi blir kanskje litt intime litt fort her,men jeg har fått et mystisk utslett. La merke til det i går før jeg skulle dra hjem etter å ha vært hjemme (!), under brystet. Så bak ørene, og nå på ene skulderbladet. Det klør.

Jeg liker å tro at det er stress-utslett etter bussturen i natt, som til alt overmål tok en liten time mer enn den pleier. Allerede når vi kom til Stryn skjønte jeg at dette kom til å bli en lang tur. Bussen var full da vi svingte inn til busstasjonen, og der sto det mange og venta. Jeg ba i det stille om at hun som satt ved siden av meg skulle tidlig av, men nei.

Hun hadde kjøpt sånn oppblåsbar nakkepute, som hun strevde med å få ut av innpakninga. Så sleit hu med å blåse den opp. Det neste var å få på seg setebeltet. Det var ikke lett, gitt, og albuer overalt. Merkelig dame.

Jeg må ha sovna, for plutselig var vi på Dovre, og skulle stoppe i tre kvarter. Jeg kjøpte vann, og gikk en tur for å få igang blodsirkulasjonen i beina igjen. Vel inne på bussen igjen, tjue minutt før vi skulle kjøre, hadde jeg akkurat sovna når dette kvinnemennesket var tilbake. Og så var det på'an igjen, med setebeltet, nakkeputa og headset'et. Jeg dro på meg sovemaska mi og stengte henne ute, og sovna igjen.

Neste gang jeg våkna var vi på vei til busstoppen på Støren. Jeg duppa litt av, og da jeg våkna, ti minutt senere, var vi fortsatt på Støren. Etter litt om og men skjønte jeg at to busser skulle bli til en, og det var dette som tok tid. Da vi endelig var klar til å reise videre, var ikke bagasjelukene skikkelig lukket, så bussjåføren (en skikkelig mørkemann) måtte ut og sjekke TRE ganger.

Dama ved min side hadde det travelt med å kle på seg, presse lufta ut av nakkeputa, legge sammen musikken og mobilen i veska, og hente ned jakka fra hylla over setet. Det er klart det er viktig å være forberedt, men hu gikk da for pokker ikke av før vi kom til Samfundet!!

Det er godt at vi mennesker er skapt til å glemme traumer etter kort tid, for hvis ikke hadde jeg aldri mer tatt bussen hjem. I tillegg har prisen steget, til astronomiske 550 kr! PR VEI!