onsdag 17. juni 2009

TV-less

Helt siden jeg kom hjem i kveld og satte meg ned for å se sporløst forsvunnet med data'en på fanget, har jeg kjent en litt rar lukt på rommet mitt. litt svidd-aktig. Trodde det kom fra data'en, så jeg løfta den opp og lukta i alle vifter og lignende, men ingenting lukta mer enn noe annet, så jeg slo fra meg tanken.

Midt i Pacific Blue, en episode jeg ikke heller kan huske å ha sett, sa det

POFF
,

bildet ble svart, og røyk steg opp fra baksida av tv'en. Jeg heiv data'en fra meg og dro ut kontakta på tv'en, så sto jeg et øyeblikk og lurte på hva faen jeg skulle gjøre. Hvis det brant inne i tv'en ville jeg ha et stort problem, ettersom den er altfor tung til at jeg klarer å bære den, og jeg ikke har peiling på hvor brannslukkings-apparatet er hen. Det skal jeg finne ut om litt.

Som du kanskje skjønner, gikk det bra. Det kom litt svart røyk, jeg var redd for at det skulle utløse brannalarmen, for tv'en står strategisk plassert rett under røykvarsleren, og rommet mitt er som kjent veldig lavt under taket.

Det hadde igjen skapt store problemer for meg, ettersom en av de siste som er igjen i huset for øyeblikket har bedt instendig om ro og fred denne uka fordi han har to muntlige eksamener. Pluss at kroa er full av folk. Faen, det hadde vært morsomt, egentlig, om alarmen gikk.

Det første jeg gjorde, etter å ha åpna begge vindua for å få gjennomtrekk og røyk og lukt ut, var å finne fram finn.no og søke på tv'er i Trondheim. Det her kunne egentlig ikke ha skjedd på et bedre tidspunkt, ettersom mange flytter fra byen nå i Juni og ikke gidder å dra på en tv. Har sendt melding til et par fyrer, men siden det er litt sent har jeg ikke fått svar. Håper på å høre tilbake fra en av dem, i det minste, i morra.

Så på flatskjermer, men fant ut at jeg ikke er voksen nok til å takle de prisene enda, så får slite ut en gammel tv til først:)

Bra jeg skal på senterfest på lørdag så jeg ikke savner tv'en.

And now...brannslukkingsapparat. Kanskje jeg til og med skal lese branninstruksen på døra.

Det største problemet med det hele blir likevel å kvitte meg med den gamle tv'en. Kan jo ikke bare dumpe den ut vinduet heller, selv om det hadde vært praktisk. Tror for å være ærlig ikke jeg hadde klart å flytte den en millimeter. Skal prøve........

nope. Ikke en millimeter.