torsdag 15. oktober 2009

Jobbmorro

Dette skjedde mens jeg var på jobb nå i kveld. Det kom en eldre mann gående inn i butikken, noe som ikke skjer så veldig ofte. Han så ikke helt god ut, hvis du skjønner. Men jeg sa hei og smilte, han kom bort til meg og sa "har du ikke tatt helga ennå?" hvorpå jeg svarte at jeg nok måtte jobbe et par dager til før helga. Han hadde tatt helg, sa han, gadd ikke mer denne uka. Så spurte han meg om jeg bodde i nærheten. Jeg tenkte i et nanosekund at det var merkelig og litt ekkelt å bli spurt om noe sånt av en vilt fremmed mann. Men jeg svarte at jeg bodde i byen. "Åja, det var da ikke så langt unna, jeg trodde du kom fra månen jeg!" var svaret jeg fikk. Og så lo han godt, og klappa meg på skuldra.

Jeg tror faktisk han la litt an på meg.. med verdens dårligste sjekketriks, det gamle "du må være fra himmelen..."-trikset.

For all del, det var ingenting skremmende med mannen, bare litt rar.. =)