onsdag 14. oktober 2009

Livet uten komfyr

Denne uka får vi nytt kjøkken her på Øren's, noe som selvfølgelig er bra. Eneste bakdelen er at vi ikke har kunnet bruke komfyren siden søndag. Og ja, jeg vet det bare er tre dager siden, men merker virkelig hvor avhengig spesielt jeg er av den, som ikke er så glad i brødmat. Jeg har ikke engang lyst å kjøpe take-away. Mest fordi jeg ikke har råd til det, men også fordi jeg har så vanvittig lyst på hjemmelaga mat.

Så her er ei lita liste over mat jeg skal lage når kjøkkenet er ferdig:

*Kjøttkaker i brun saus. Kan sikkert droppe kjøttkakene også, jeg vil ha brun saus!!
*Blomkål og Brokkoli-suppe. Kremet sådan, lagd fra bunnen av. Jeg har forresten et spm om blomkål til den som kan svare. Hvorfor varierer prisen så vanvittig fra uke til uke på blomkål?? kjøpte for en mnd siden, da kosta den 4.90, uka etter kosta den 14.90?!! og det var ikke noe spesielt tilbud heller. skjønner ingenting jeg.
*Betasuppe
*Rundstykker
*Innbakte pølser. noe jeg ikke har spist på over to år. Kanskje jeg til og med skal prøve meg på mini-utgaven. Kanskje.


Å, og Kari, det er under "utforming".:)