onsdag 14. oktober 2009

OPPFORDRING

Jeg oppfordrer alle (to) som leser denne bloggen til å se tv2-programmet "Jakten på den mistenkte" i kveld kl 21.40.

Denne dokumentaren handler om drapet på Martine Vik Magnussen, og om jakten på den mistenkte (doh!) Farouk Abdulhak, som sitter trygt hos sin far i Yemen, fordi de ikke har noen utleveringsavtale hverken med Storbritannia eller Norge.

Jeg oppfordrer også alle som har facebook til å støtte gruppa "Ta del i oppklaringen av drapet på Martine Vik Magnussen - Se dokumentaren!" med link
http://www.facebook.com/search/?q=martine+vik+magnussen&init=quick#/group.php?gid=159525343424&ref=search&sid=745305013.1260879854..1

Gruppa har samla 1000 medlemmer siden jeg ble medlem for en halvtime siden, og det totale tallet er nå oppe i 43 352.

La meg minne dere på at dette kan faktisk hjelpe. Vi får større oppmerksomhet rundt rettsikkerhet, rundt rettferdighet, og ikke minst rundt denne saken spesielt. Kan vi få utenriksdepartementet på banen, er det en stor seier. Se bare hva de gjør for to norske idioter i Kongo som sikkert er skyldige.

Jeg har også vært vitne til at Facebook-grupper har vært med på å forandre hverdagen til Trondhjemmere, gjennom gruppa "ett minutt for et tryggere Trondheim". Denne gruppa ble oppretta fordi bystyret hadde planer om å stenge av gatebelysning i forskjellige bydeler etter tur i vinter, for å spare en halv million kroner. Etter massivt press ser det nå ut til at dette ikke blir realisert. Å gå alene hjem fra byen (uansett hvilken by, Trondheim er relativt trygg) er tøft nok om en ikke skal måtte gjøre det i mørke.

Alle monner drar!

ENGASJER DEG!