torsdag 28. januar 2010

jobb jobb jobb

Jeg forsov meg i dag. Det første jeg tenkte da jeg våkna var at det var veldig lyst ute. Så fikk jeg en nagende følelse av at noe var galt, og så på klokka. 09.35. Jeg skulle ha vært på jobb fra ni. Skjønte ikke hvorfor ingen hadde ringt og etterlyst meg. Men hadde ikke akkurat tid til å tenke på det. Heldigvis har jeg vane for å legge fram klær kvelden før, så jeg slapp å stresse med det. skulle absolutt ha vaska håret, det sto til alle kanter i den dere virvelen i bakhodet, men jeg klinte på litt foundation og sprang ut døra. Rakk bussen ti over halv, og var på jobb ti på. Viste seg at sjefen var hos tannlegen, så det var bare dekoratøren som var på jobb, og hun hadde fått det for seg at jeg ikke skulle begynne før ti. =)

I hele dag har jeg jobbet med expo-guiden som jeg fortalte om i forrige innlegg, flytta på hårfarger, vaska hyllene, gjort plass til nye produkt. Det var veldig gøy, faktisk. Jeg elsker den jobben der! Det er så utrolig fint når det er ferdig og ryddig og oppfylt. Gleder meg til å fortsette i morra!:)

Etter jobb lagde jeg hjemmelaga pizza (blir inspirert av alle mat-innleggene til Veronica), og så et par episoder av the big bang theory. Så kom jeg på at Ina som jeg bor sammen med, fortalte at hun hadde søkt på en jobb som aktivitetsleder på et hotell i Hellas. Hun hadde funnet utlysninga på nav sine sider. Så jeg kikka innom på ledige stillinger i hele verden. Jeg fikk lyst på ALLE jobbene! En masse jobber i disney world i Orlando, de har en egen norsk paviliong. Men etter å ha snakket med ei venninne som har vært der, skjønner jeg at jeg kanskje er litt "past my prime". I følge henne bestod året hun var der mer av fest enn jobb, veldig mange wet t-shirts-konkurranser. Kanskje ikke helt min greie.

Jeg fant derimot en jobb i Nord-Irland, Belfast for å være nøyaktig. firmaet heter Gem solutions, og har spesialisert seg på "multi-lingual services", eller flerspråklige tjenester, som er det beste alternativet jeg kan komme på på norsk. Stillingen jeg er interessert i handler om kundeservice for MSN inn mot norske kunder, så jeg vil snakke norsk. De gir full opplæring der borte, og har alle mulige program for å hjelpe meg å flytte osv.

Dette er ikke noe jeg vurderer akkurat nå, men dersom jeg ikke får jobbe veldig mye i Cubus etter 1.juli( D-dag), kommer jeg til å vurdere det. I mellomtida skal jeg gjøre meg bedre kjent med LiveID, messenger, hotmail og live mail:) Er jo ikke akkurat nye nettsteder i mitt liv, jeg har brukt hotmail i 12-13 år (tror det var i fjor jeg hadde ti-års jubileum på den nåværende hotmail-adressen min), og messenger nesten like lenge:)


Greit å ha options da! Og dersom det blir sånn at jeg ikke får så mye jobb på Cubus, så har jeg to år uten noen særlig plan. Hvorfor ikke reise? Jeg har ingenting som holder meg tilbake. nettadressen er www.the-gem.com dersom noen er interessert i å vite mer, og eventuelt snakke meg ut av det. (Ja, jeg vet at lønna ikke er fantastisk, men det er fint cv-fyll da...)

Må dusje nå. Var på 3t og prøvde ut den dere trappemaskina igjen i sta, ble så sliten etter en halvtime på den, at jeg holdt på å spy på vei hjem. Nå har jeg fått roa meg ned. Tror ikke det skal bli noe problem å få sove i natt, men i tilfelle det motsatte har jeg lasta ned "Nature sounds from Scandinavia - An evening in the forest". Det er en travel skog, sånn er det i alle fall ikke hjemme!