onsdag 27. januar 2010

SALG

Som du kanskje har sett på reklamen på tv har cubus nå halv pris av halv pris på en rekke salgsvarer. Eller "En mengde salgsvarer" som reklamen sier. Faktisk ikke SÅ mange varer,men nok til å skape forvirring blant mer eller mindre dumme trøndere.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen (selv om det er ufattelig frekt og sånn): Trøndere er vanvittig dumme. Spesielt når det gjelder salg/kampanjer/tilbud.

Eksempel: Vi har 3 for 2 på all hårstyling (shampo/balsam/kur/spray osv) og renseservietter til ansiktet. Jeg fortalte dette til en kunde som skulle kjøpe en shampo og en balsam, at vi hadde 3 for 2, så hun kunne få med ett produkt til på kjøpet. Hun så lenge på flaskene hun hadde i hånda, før hun sa "så....det er ikke 2 for 1 altså?" og når jeg forklarte en gang til, TROR jeg hun skjønte det. Men hun ville fortsatt bare ha to produkter. Hun skjønte rett og slett ikke at hun fikk den tredje GRATIS, for ingen sier da nei til det.

Dette eksempelet er ikke akkurat enestående, men jeg skjønner at det er mange produkter å holde styr på og sånn. Poenget er at folk ikkje skjønner greia når vi har 3 for 2 på sokker heller. Helt utrolig.

Vet ikke hvordan de andre cubus-butikkene i landet har gjort dette med halv av halv pris, men her i byen har vi blitt enige om å prise varen til halv pris, sette en strek over lappen, og markere stativene med halv av halv pris-plakater. Grunnen til at vi ikke priser det til den prisen som gjelder, er rett og slett at folk da tror det er halv pris av DEN prisen som gjelder. Ond sirkel det her.

I går hadde jeg en kunde som mente at det var misvisende (typisk trønder-ord, sammen med "ekspedere" (fulgt av "du her?")) å gjøre det på den måten. Jeg måtte bare smile og si at det var den enkleste måten vi kunne gjøre det på. Skulle ha spurt henne om hvordan vi skulle ha gjort det så hun skjønte det, men det kom jeg ikke på før etterpå, selvsagt.

I dag hadde vi en annen kunde som skulle kjøpe ei skjorte fra et stativ som var plakatert med -50%, samt at plagget var priset til halv pris. Og hun syntes DET var misvisende. Hun mente av vi ikke burde ha plakat på stativet i det hele tatt, for da trodde kundene at den røde prisen var ordinærprisen og så videre. Herregudamann.

Det verste er at jeg har blitt så vant til dette nå, at det ikke plager meg noe særlig lenger, så lenge jeg får mase om det her. og det gjør jeg jo. hehe hvem skulle stoppe meg liksom...

I morra skal jeg begynne på min største utfordring siden jeg fikk ansvaret for kosmetikk-avdelinga. For fra 1. februar, altså mandag, skal hele avdelinga være shina med mange nye produkt (vi får for eksempel green tea-serien fra Elisabeth Arden (jeg ELSKER den!!!), tre nye tørrshampoer, en stylingserie som heter proffs eller noe, som de også har på H&M, mange nye hårfarger, en ny ansiktspleie-serie fra Garnier osv osv osv), samt nye priser.

For de som måtte være interessert i det, blir prisene justert tre ganger i året; 1.februar, 1. mai og 1. september.




Dette blir spennende, og travle, dager.

Var på 3t og sprang på tredemølle i går, og tilbake i dag etter jobb og prøvde den dere trappe-maskina, vet ikke hva den heter. Hjelpe meg så stiv jeg er i beina nå. Klarer nesten ikke gå. Jaja. Får bare fortsette i morra, da! :)



Kari: Hvordan legger du ved youtube-videoer? får ikke til...