torsdag 11. februar 2010

Framtidsfylket

Har nettopp vært på karriæremesse arrangert av "Framtidsfylket" Sogn og Fjordane. Det første jeg innså var at jeg var for dum til å være der. Alle bedriftene som hadde stand der, krevde et minimum av bachelor innen diverse felt. Jeg hadde ingenting der å gjøre. Men gøy var det. Fikk refleks, drops og en stressball av Statens Veivesen, juice fra Lærum, litt sjokolade, litt Balholm-saft, mye informasjon om diverse bedrifter og kommuner i Sogn og Fjordane, og ROLF!

Det har seg nemlig sånn at han som var på stand for Sparebanken Sogn og Fjordane, var min første store kjærlighet. Reiel. Vi var forelska i hverandre sommeren før jeg skulle begynne på videregående, og han skulle et år til USA som utvekslingsstudent. Hadde jeg bare funnet diktet han skrev til meg...

Uansett, han er nå kultursjef i SSF, og hadde i den anledning en konkurranse der han gjemte tre sparegriser (som heter Rolf) rundt om på messe-området, og i en av dem lå en "skikkelig fin premie". Så han som fant rette Rolf fikk en Ipod. Og etter at han hadde mottatt premien, spurte Reiel salen om noen ville ha Rolf, og jeg rakte opp hånda, så han kasta den til meg=) De andre ved bordet syntes det var urettferdig siden jeg kjente ham. jaja. hehe. jeg har da fått meg en ny sparegris=)

Og om jeg ikke kan flytte hjem for en jobb, hadde jeg glatt gjort det for maten! Vi fikk fjord-tapas lagd av lokale kokker og med lokale rådvarer. FANTASTISK godt!!! Kjøttboller av lam(sant!!), grillspyd med hjortekjøtt (MMMM), diverse ruller. det var helt sykt. Ble en bra middag=)



Det er forresten i orden: Jeg kommer hjem uka etter påske, tror og håper at bussen går på påskeaften, men er ikke sikker enda, fordi nettstedet til norway bussekspress er like dårlig som resten av selskapet. Skal ringe de i morra. Iiiihhaaaaa!