onsdag 24. februar 2010

SUPERBLOD

Jepp. Det er det blodet mitt er. Jeg har blodtype O-, den typen som passer til alle. =) Så den er ettertraktet. I tillegg hadde jeg MYE jern i blodet, trengte ikke jerntabletter, men fikk med et brett for å prøve, kan visst aldri få for mye av det gode. Og så har jeg høy prosentandel av blodplater og plasma eller noe, så jeg kommer til å få tilbud om å donere det også om et års tid. Da pumper de blodet mitt inn i ei sentrifuge og skiller ut blodplater og plasma, før jeg får tilbake "restene" i samme vending. Enkelt og greit.

Jeg fikk lov å velge meg ei gave, jeg valgte et lite reise-førstehjelpsskrin som inneholder en rull elastisk krepp-bandasje, en minirull bandasjetape, en bomullsdott som ligner på en tampong, ei lita saks, et pinsett, gassbind, fire medium sikkerhetsnåler, engangshansker (jeij), fire steriliserende servietter, noe plaster og en pakke med sterile "non-woven sponges". Er noe svampgreier. Jeg er i alle fall godt fornøyd, og med min skadestatistikk kan det jo være lurt å ha den liggende i veska. =) skal slenge nedi noe paracet også, for good measure.

Har bakt pizzahorn i dag, noen med kjøttdeigfyll, og noen med pølse. De med pølse var best. Var vanvittig heldig med deiga, aldri fått det så bra til før. Brukte mamma sin fletteloff-deig. Med tørrgjær, det kan være derfor.

Grunnen til at jeg ofra en time med Mix og Mage på 3T for å bake er at jeg har innsett at veldig mye av lønna mi går på å kjøpe lunch hver dag. Pluss at når jeg først er på butikken blir jeg frista til å kjøpe alt mulig annet dritt også. Så var godt å bare gå rett bak på pauserommet i dag, uten å bruke noe som helst av penger =)  I tillegg har jeg nettopp fått beskjed om at det er fest hos samme gjengen som sist helg på lørdag også, så da rettferdiggjør jeg det med å ikke kjøpe lunch denne uka. =)

Lenge siden jeg har vært så sosial som nå. Sist helg var vi faktisk ut også, på Three Lions, og jeg så en KJEKK gutt. Men han hadde blitt sett av alle andre jenter i baren også, så fikk bare et par ord med ham. Men det var nok til at det frister med mer. Det er på tide å "retrieve my mojo".