torsdag 18. februar 2010

Trondheim folkebibliotek

Var på biblioteket i går. Enda en plass i dagens samfunn at en kan gå alene og gjøre alt en skal uten å snakke med et annet menneske. Nå har de nemlig automater der du registrerer bøkene du skal låne. Jeg måtte få meg nytt lånekort først da, så jeg snakka mye med et par middelaldrende damer som jobba i informasjonen. Den ene av dem sprang til og med ned i kjelleren og henta to bøker til meg, tror hun var så glad for at et menneske på min alder ville låne bøkene jeg ba om at hun sprang før jeg kunne ombestemme meg.

Jeg kom hjem med tre bøker: "Vesterveg til Vinland", "Viking America: the norse crossings and their legacy" og "Vinland the good: The saga of Leif Eiriksson and the viking discovery of America". Jeg begynte på sistnevnte i går kveld, og gleder meg til å lese fortsettelsen nå snart.

I dag har jeg dessuten vært på Freetex og handla. Tenkte at jeg bare skulle se litt fordi jeg var så rastløs før jeg skulle på jobb at jeg ikke gadd å sitte hjemme, og har så lite penger på kontoen dagen før jobb at jeg visste at det ikke ville hjelpe å gå i en "vanlig" butikk og se.

Jeg endte opp med å kjøpe to kopper og to skåler som jeg har fire av fra før, et belte, en topp og en ullgenser. Alt til den nette sum av 170 kroner. =) Godt fornøyd med handelen, og vet hvor jeg skal gå neste gang jeg er rastløs:)

Var også veldig beroligende og godt å være på biblioteket, hadde glemt hvor godt jeg liker meg der. Litt som på blod-lab'en på St.Olav, som jeg skal besøke kommende tirsdag!=)