fredag 31. juli 2009

Legebesøk

I dag var jeg hos legen for å få p-sprøyte og booster-sprøyte for stivkrampe, difteri, kikhoste og struma. hehe. kanskje ikke. it will come to me.

Jeg ble veldig overraska da jeg kom inn på venterommet og så at det bare var tre andre der. TRE. det pleier alltid å være fullt. Var deilig. og jeg venta tre minutter før jeg ble ropt opp, noe som er ny rekord med ca 20 minutt.

Legesekretæren som satte sprøytene på meg (en i skinka og en i armen, hvis du lurte) fortalte at de ikke tok imot pasienter som hadde symptomer på svine-influensa der. Det forklarte en del...

Da jeg skulle betale for herligheten, fikk jeg beskjed om at jeg måtte sette meg ned og vente der i 15 minutt, i tilfelle jeg hadde en allergisk reaksjon på stivkrampe-sprøyta. AAh, polio var den siste!

Jeg kom til å tenke på da vi gikk på skolen og jeg og Kari skulle ta sprøyte ilag. Den ganger var det BCG-spøryta det var snakk om; den verste av alle, skulle vi tro på arrene til våre foreldre og søsken. Vi grudde oss som hunder, men da det var gjort var vi begge enige om at vi lett kunne tatt den igjen. Var ikke fullt så dramatisk som en skulle tro.

Sitter og hører på Sister Hazel med sangen your winter og tenker på videregående og Stian Hansen. hehe. Good times. Har så mye energi i meg i dag! Frihelg og ingenting å gjøre på!