torsdag 23. juli 2009

Velkommen inn i Hundedagene

Idag starta hundedagene, som ifølge vår kalender strekker seg fra 23. juli til 23. august.

I følge det jeg husker av gammel overtro eller folklore fra barndommen, skal det være fint vær hele måneden dersom den første dagen er fin. Og gjett om den er fin.

Jeg trodde jeg hadde fått svineinfluensa i går. kjente meg supertrøtt, svetta som en gris, hosta litt. Men alt ble så mye bedre etter tre-fire doser solhatt og ei god natts søvn.

Likevel, idag da jeg skulle på jobb bestemte jeg meg for å ta bussen i stedet for å sykle, i tilfelle jeg ikke var helt bra likevel. Skulle jobbe fra 12-21, så var litt dumt å starte dagen med å bli skikkelig svett og ekkel. Så jeg tok på meg min fantastiske skinny jean (den fra H&M), en lilla tunika-greie og en herlig knyte-cardigan fra Gina, i tilfelle det var litt kaldt (ja, jeg er verre enn ei gammal kjerring når det gjelder muligheten for å fryse, mormor hadde vært så stolt!).

Jeg kjente med en gang jeg kom ut døra at det ikke hadde vært nødvendig med cardigan'en, det var en nydelig dag selv om det var litt overskya, varmt og godt, litt vind, men også den var varm.

Og sånn har det fortsatt resten av dagen (for alt jeg vet). Nå har det begynt å klarne til, ser ut som om hundedagene bringer med seg herlige tider i år.

Husker somrene jeg jobba på kafeen hjemme, så vanskelig det var å få kakene til å bli skikkelige denne måneden. All mat ble dårlig fortere, og det var umulig å vispe krem.

Charming.
:)