fredag 4. september 2009

ting som får meg til å gråte

Klart jeg tåler mindre når jeg er syk. Det gjør vel alle. Men jeg trenger ikke mye overtaling før jeg begynner å gråte. Noe av det jeg gråter av oftest:

1. Pomp and Circumstance March nr.1 in D (Land of hope and Glory). Mektigere musikkstykke skal du lete lenge etter. Og mens vi er inne på det, kan jeg jo også ta med

2. Rule Britannia. Målløst vakkert.

3. Champions League-hymnen, den som TV3 alltid spiller som intro på sene høstkvelder når Rosenborg skal ut i kamp mot Valencia og Real Madrid og Chelsea. Ikke i år, men likevel...

4. Bilde tå'n Ivers. Nasjonalsangen for enhver RBK-supporter, vanvittig spesielt å oppleve på Kjernen-tribuna på Lerkendal.

5. Bønda ifra nord av Racer. Minnene det bringer frem når en hører Arne Scheie utbryte "Vi har scoret i Marseille! Vi har scoret mot Brasil!!" er herlige. Jeg har nesten ikke ord.


Ble mye fotball her. jaja.